söndag 2 oktober 2011

Pyntade fönster

Nu har jag dekorerat om i mina fönster. I detta är fem ulliga skulpturer. Jag fick ullgarn av en god vän förra lördagen och nu vill alla vinka åt de personer som går förbi.

Små hjärtbroscher och skulpturdockor som ska locka dig att stanna till en stund.

Här en skylt om att få en intuitiv minibild ritad av mig. Unika broscher som kan köpas av mig. Det finns bara en av varje och de är målade med textilfärg och stoppade med sybtetvadd. en del är kantade med pärlor.

Änglabroscher och små barn som vaktar en elefant, En gåva av en kvinna från Filippinerna. Även en tyllängel med guldvingar. De gula sakerna längst fram är små träd som dansar.

Grönmålade fönster som ramar in mina alster.

Detta möts du av när du går på Esplanaden och inte har alltför bråttom. Stanna gärna till en stund så kanske du får lite inspiration eller lust att titta in hos mig. Det går bra, du är välkommen!


Ja, idag har jag varit "duktig" jag har inte bara skapat något vackert att titta på utan jag har kokat soppa och bakat äpplen som ett par ungdomar har ätit tillsammans med mig. Vi hade vispgrädde och kaffe till äpplena.

Alldeles nyss gjorde tag ett "misstag" jag hade skrivit klart allt och skulle se på ett alternativ innan jag hade sparat det jag skulle publicera, Allt försvann så nu har jag gjort om allt igen. Retfullt! Men nu är det klart.

I morse när jag satte mig på trappan var det disigt och lite fuktkallt. Ingen lust att vara ute idag. Om jag inte minns fel så var solen framme en liten stund men då gjorde jag något annat,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar