tisdag 27 september 2011

Naturen är den sanna konstnären

På avstånd såg det ut som en stor katt

Över "katten" sitter denna märkliga form.

Som ett landskap med saker utslängda här och var. Ser du hur mycket "klockan" är?

På baksidan av trädet hittade jag denna.

Ingång till en park

Jag fick visionen av en tekanna. Märkligt träd med "klotter"

Solfläckar vid jättetallens fot. Så fint!


Allt detta fina upptäckte jag när jag gick på andra sidan gatan. jag skulle gå en annan väg men bommarna fälldes just och då tänkte jag att jag går åt det här hållet istället. Kameran var med och jag använde mina bildögon för att lägga märke till de fina märkena som det stora björken hade begåvats med. Jag undrar om många har stannat till och verkligen sett de här sakerna.

Det finns så mycket som kallas konst, men naturen är verkligen fantastisk med färg och form. En del motiv är nästan omöjliga att återge(ge rättvisa åt). Jag försöker inte måla av dem, för det tror jag inte att jag kan. Det är bättre att njuta och på något vis är det som att gå på skattjakt. Jag behöver inte ens tänka att, nu ska jag se vad som fastnar i kameran. Jag bara går och det är istället så att naturen dyker upp mitt framför mig och jag ser det som vill visas.
En morgon i en annan tid (som en saga) var jag i tvättstugan som har fönster i markhöjd.Jag såg en helt glittrande rund vattendroppe på spetsen av ett gråsstrå. Det är ett minne som fastnat.
Ja, det finns mycket som naturen kan överraska med, bara det kan tas emot och bli till glädje och inspiration.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar